Think Outside The Box

Transindex rovatok


Wélemény | 16.10.2010

Vesztes csatám a szépségápolással

Fotó: TaylorContagious/flickr.com

Hetente körülbelül tíz óra – ennyi időmet venné igénybe, ha rendesen akarnám csinálni a dolgot. Gondolj csak bele: reggel legalább negyed órádba telik a tusolás és fogmosás. Ha hajat is mosol és szárítasz (és egy valamire való frizurát naponta be kell szárítani), adj hozzá újabb 15-20 percet. A sminked legalább húsz percet vesz igénybe, ha az összes lépést végigcsinálod: krém, alapozó, szemfesték, szemceruza, szempillaspirál, rúzs. Persze, lehet fokozni szemránckrémmel, alapozóval, szempilla-bodorítással, szájkontúrral – a végtelenségig.

Fülöp Noémi

Legalább negyedórába telik, ha szépen fel akarsz öltözni, nem csak magadra dobálsz valamit. Ha rendetlen vagy, mint én, számolj hozzá még legalább 5-10 percet a ruhadarabjaid lokalizálására, ha pedig szeretsz kísérletezni, ugyanennyi időt a rosszul sikerült kísérleteid korrigálására (vagyis az átöltözésre).

A minimum a heti egy manikűr, és ez is csak akkor, ha jó minőségű (értsd: drágább) a körömlakkod: fél óra. Szőrtelenítés: szintén heti fél óra. És adj hozzá még egy fél óra-órát olyasmire, amit nem csinálsz mindennap: szemöldökritkítás, pedikűr, testápoló krém, arcmaszk, hajmaszk, bőrradír használata. Persze, pepecselhetsz például cellulitisz elleni krémmel (napi legalább tíz perc belemasszírozni a bőrbe), vagy nyújthatod hosszabbra az esti arc- és kézápolást, ami nálam egyszerű krémezést jelent – igazán nem mondhatod, hogy nem voltam spártai.

Havonta egyszer egy-másfél órát szánsz fodrászra, egy újabb órát kozmetikusra. Mindezt összeadva és újra elosztva számoltam ki azt a heti tíz órát. Évente 21 nap – valószínűleg körülbelül ennyi az éves szabadságod. És ebbe még nem számoltam bele azt az időt, amit vásárlással töltesz. Valószínűleg nem vagy milliomos, úgyhogy árleszállítások vagy turkálós szerzemények után kajtatsz – egy ruhadarab becserkészése akár 2-3 órába is telhet. Valld be, körülbelül kéthetente vadászatra indulsz.

Most ingerülten megrázhatná a fejét a pasi, aki éppen ezt olvassa, miszerint ki a fene kényszerít minket erre az egészre – mert ő aztán biztos nem. Kedves férfitársam, eszem ágában sincs az egészet a te nyakadba varrni. Legalább annyira egymásnak szépítkeznek és öltözködnek a nők, mint nektek, évezredes szokások, hagyományok és elvárások hálója eredményezi ezt az egészet.

Őszintén csodáltam azt a lakótársnőmet, aki minden reggel egy órával korábban kelt a szükségesnél azért, hogy tökéletes frizurát varázsoljon magának. Elismeréssel szemlélek végig minden, velem szembejövő nőnemű lényt, akin látom ezt a mértékű idő- és energia-ráfordítást. Főleg mert tudom, valószínűleg soha nem fogom gyarapítani a táborukat, mert valamikor nagyon régen elvesztettem a szépségért folyó mindennapos hidegháborút.

A vásárlást alkalmanként ejtem meg, ha konkrétan szükségem van valamire, gyorsvonat-sebességgel robogok végig néhány üzleten, hogy megtaláljam. A manikűröstől rettegek, a fodrászhoz járást simán csak nem szeretem. A körömlakkot évek óta elfelejtettem, a smink ritka vendég rajtam, különleges alkalmakra. Soha nem engedtem közel a fejemhez olyan frizurát, ami mindennapos mosást és beszárítást igényelt volna, olyan ügyetlen vagyok egy egyszerű körkefével, mint európai a pálcikákkal kínai étteremben. Legtöbbször nem öltözködöm, csak felöltözöm, az éppen aktuális divathoz kevéssel többet értek, mint az atomfizikához.

Kijelenthetném, hogy csak a belső szépségre adok, vagy hogy tudatosan hadat üzentem a szépségiparnak. A valóság ennél sokkal kevésbé magasztos: ha választanom kell félóra pihenés, olvasás vagy filmnézés, illetve félóra szépítkezés között, garantáltan az előbbieket választom. Ne aggódj, megfizetek érte: ugyanúgy irigylem az utcán szembejövő, pontra tett külsejű nőtársaimat, mint ahogy te, mint férfiolvasó, sárgulsz egy Alfa Romeó láttán a dácsiádban ülve.

Címkék: , , , ,

44 hozzászólás

  1. A hozzászólás szerzője: nelli
    Közzétéve: 17.10.2010, 1:15 pm

    gyerek mellett ez teljesen lehetetlen. sőt, már az is nagy feladat, hogy a ruháim ne legyenek ételfoltosak vagy gyűröttek.

  2. A hozzászólás szerzője: kesztió
    Közzétéve: 17.10.2010, 1:57 pm

    Végre egy nő, aki tudja, mi a szép!
    (Alfa Romeo)

    • A hozzászólás szerzője: Margit
      Közzétéve: 17.10.2010, 2:14 pm

      :)))

      Én sem tudom megérteni azokat, akiknek a cabriofélék jelentik a szépség netovábbját. Nekem leginkább a terepjárók tetszenek – nem a SUV-ok, hanem a valódi, strapabíró terepjárók. Csak hej, a fogyasztás, meg az ökológiai lábnyom… nem valószínű, hogy lesz nekem valaha.

      Amúgy az alfa romeokra kinézetük alapján hosszú ideig azt hittem, hogy luxuskategóriába tartoznak 🙂 aztán amikor egyszer szenzációként újságoltam, hogy láttam egy alfa romeo taxit, a hozzáértőbbek felvilágosítottak, hogy nem drága kocsi, s még jó is.

      Hogy ne legyen nagyon off, a cikkhez is szólok egy-két szót: őszintén kívánom azoknak, akik órákat töltenek szépségápolással, hogy boldogabbak is legyenek ettől. Mert különben semmi, de semmi értelme megfelelni valamiféle konvencióknak azzal, hogy a normális higiénián és ápoltságon túl időt áldozzunk rá… szerintem.

  3. A hozzászólás szerzője: Anna
    Közzétéve: 17.10.2010, 3:32 pm

    Éljen az erdélyi magyar értelmiségi nő!
    Messzről megismerni, hisz már egyetemista korától elkülönül: csapzott, lógó haj, az elmaradhatatlan tarisznya, kitaposott cipő, slampos öltözék – messziről hirdeti: “nem adok magamra, én értelmiségi vagyok”.
    A cikk hangvétele alapján, a reggeli zuhanyozás/fogmosás is kihagyható volna, hisz még az is negyed órát vesz igénybe… azalatt “pihenés, olvasás, filmnézés” kategóriából simán beférne valami, ha más nem, egy rövidfilm.
    Most komolyan: mi ez a pszeudointellektuális szöveg??? attól lesz valakinek több ideje olvasásra, hogy ápolatlan? Ugyanolyan groteszk az a nő, aki ezt hiszi magáról, mint aki vakolatnyi festéket ken fel magára!!!

    • A hozzászólás szerzője: Margit
      Közzétéve: 17.10.2010, 3:58 pm

      Juuuuuuuj, ezt az óriási csúsztatást!

      Mondd, kedves Anna, hol találod a szövegben az “ápolatlanság” szót?

      Amúgy meg: “csapzott, lógó haj, az elmaradhatatlan tarisznya, kitaposott cipő, slampos öltözék” – mintha valaki azt mondta volna, hogy minden kicsit bonyolultabb frizurás, sminkelt, folyton magassarkút viselő nő plázacica.

      Megáll az eszem.

    • A hozzászólás szerzője: Annamari
      Közzétéve: 27.10.2010, 1:40 pm

      Na várj, az, hogy valaki nem sminkeli magát, meg nem fésül mindennap magának tökéletes frizurát, még nem ápolatlanságot jelent!
      Őszintén én sem járok fodrászhoz évek óta, utálom a körömlakkot, a manikűrösről nem is beszélve, és a szemöldökömet sem tépkedem ki, hogy újrarajzolhassam ceruzával. Tűsarkút sem hordok, egyszerűen, mert kényelmetlen, és mióta naponta gyalog járok munkába (45 perc) nem is tudnék ilyesmit hordani.
      Viszont: megnézem, mit használok szépségápolásra, most már ott járok, hogy magam készítem a kencéimet, mert elegem lett a kereskedelemben kapható kemikáliákból, a ruhák kiegészítőit is magam készítem. Jobban érzem magam a bőrömben minimális szépségápolással, mintha naponta x időt töltenék azzal, hogy azzá tegyem magam, ami NEM vagyok.

  4. A hozzászólás szerzője: Baba
    Közzétéve: 17.10.2010, 5:47 pm

    egyetértek Annával: ez a szöveg velejéig sznob, azaz felületességét intellektualitással próbálja takargatni. A szépségápolás viszont aligha idő kérdése csupán. Igény-szintet jelez, és ez bizony, eléggé alacsony az erdélyi magyar értelmiségi prérin (nem csak a nőknél, Anna!) És amiről nem beszél a cikk: hogy mennyibe kerül mindez neki. Mintha a szépségápolásnak lenne egy standardja, ezt persze percekben kell kifejezni, s kész. Személyes opcióját pedig végső soron hősiesnek állítja be: lám mekkora áldozatot hoz a kultúra oltárán. Vagyis megint a transzilván kiizzadt gyöngy.

    • A hozzászólás szerzője: Margit
      Közzétéve: 17.10.2010, 7:11 pm

      Neked is ugyanazt mondhatom, mint fennebb: csúsztatsz, kedves Baba, nem is kicsit. Hol a hősiesség, kérlek, mutasd meg, mert a csapzott hajamtól és a lógó tarisznyámtól sajnos nem látom. A szöveg írója pusztán annyit mond, hogy az ő személyes opciója adott félórára az olvasás vagy a film.

      Mindjárt sikítok.

  5. A hozzászólás szerzője: Anna
    Közzétéve: 17.10.2010, 6:11 pm

    Az “ápolatlanság” mint kifejezés valóban nem található meg a szövegben, azonban ezt sugallja az egész cikk: “ügyetlen vagyok egy egyszerű körkefével…legtöbbször nem öltözködöm, csak felöltözöm, manikűröstől rettegek…” és sorolhatnám tovább a szerző mindennapi küszködéseit a civilizált megjelenéssel, azonban a hab a tortán, a következő kijelentés: “ha rendetlen vagy, mint én, számolj hozzá még legalább 5-10 percet a ruhadarabjaid lokalizálására” – azaz a szépségápolásra fordított idő, merő pazarlás, ám a ruhadarabok előteremtése a káoszból, simán belefér a napi rutinba, erre nem kár a drága időért.
    A cikk csak úgy sugározza a rejtett üzeneteket, azokat a sztereotípiákat,melyek sajnos (!!!) nagyon is jelen vannak a mai erdélyi köztudatban: az igazi értelmiségi nő nem ad semmit a megjelenésére, rá se ránt a rendetlenségre,…( a konyhát messze elkerüli,stb…).
    A valódi csúsztatások megtalálásához elég egy kicsit utánanézni a cikkben feltüntetett számoknak, melyek többnyire durván túloznak, hisz fele ennyi idő is bőven elég az ápolt megjelenéshez…., így csak azt a következtetést tudom leszűrni, hogy a szerzőnek erről halvány fogalma nincs…

    • A hozzászólás szerzője: Margit
      Közzétéve: 17.10.2010, 6:58 pm

      Aha. Szóval ha valaki nem bodorítja a haját, csak simán megfésüli, nem kör- hanem egyszerű hajkefével, az ápolatlan. Ugyanígy, aki maga vágja a körmét, és nem jár manikűröshöz. És ha neadjisten nem válogat a ruhásszekrény előtt, hanem felvesz néhány random, tiszta ruhadarabot, akkor tényleg vetheti a keresztet minden nő, mert érkezik az “erdélyi értelmiségi”.

      • A hozzászólás szerzője: Margit
        Közzétéve: 17.10.2010, 7:32 pm

        Ja, és még valami, Annának és Babának egyaránt. Láttátok ti a cikk szerzőjét koszosan, ápolatlanul, zsíros hajjal vagy valami? Honnan tudjátok ti, hogy hogyan jelenik meg nyilvánosság előtt? Csodálkozom, hogy a fölöslegesen személyeskedő hozzászólásotok egyáltalán megjelenhetett.

    • A hozzászólás szerzője: B.D.T.
      Közzétéve: 18.10.2010, 7:57 am

      Valószínű, hogy aki már 15 éves kora óta ezt mindennap végigcsinálja, huszonévesen már akkora rutinnal végzi, hogy valóban pár perc naponta az egész vakolás. Hát na. Kinek mi fontos.
      Félretehetitek a rejtett frusztrációkat, senki nem állította, hogy aki naponta félórával korábban kel az “ápoltság” érdekében, az le van írva mint “nem-értelmiségi”. Pusztán néha némi irigységgel vegyes csodálattal figyelünk titeket, ismeretlenül, az utcán. Mi a gond?

      • A hozzászólás szerzője: lady
        Közzétéve: 18.10.2010, 1:39 pm

        Semmi gond , szerencse meg vannak apolt ertelmisegi nok , akik nem kotelessegbol szepulnek, inkabb noiesseguk mivoltuk buzditja arra.

      • A hozzászólás szerzője: B.D.T.
        Közzétéve: 18.10.2010, 2:27 pm

        Ez vicces, tényleg, ahogyan félreértitek az egészet. Egyre jobban egyet kell értenem Noémivel, hogy azokat, “akik nem kotelessegbol szepulnek, inkabb noiesseguk mivoltuk buzditja arra”, inkább sajnáljam, mint csodáljam 😀

      • A hozzászólás szerzője: lady
        Közzétéve: 18.10.2010, 2:52 pm

        Ne , ne sajnald ezeket a noket mert ok rendben vannak onmagukkal es masokkal is , ezt uzenik , ez latszik rajtuk is .
        A Noemivel egy taborba tartozokat is ismerem , sajnalni oket foleg azert mert kicsit felszegnek talalom oket .Valamit nem akarnak felvallalni , frusztraltak es idohianyra fogjak az egeszet .

  6. A hozzászólás szerzője: lady
    Közzétéve: 17.10.2010, 9:45 pm

    Engem is zavar, hogy ilyen kotekedo margitok hangot emelnek itt!netalan meg cikket is irnak….ufff!
    Annaval es Babaval is egyetertek :a tarisznyas, rokolyas idoszak lejart .
    Ha egy no ,azt a keves idot is sajnalja magatol , ami a noiesseget kiemelne, akkor menjen apacanak :)))
    Apropo autok: a nagyobb , az jobb !

    • A hozzászólás szerzője: Margit
      Közzétéve: 18.10.2010, 8:00 am

      Ha ezzel arra céloztál, kedves Lady, hogy én volnék a cikk szerzője, megnyugtathatlak: ha így lenne, ott fent a szerző nevénél azt írná, hogy X Margit.

      Olyan pedig nincs, hogy valamilyen korszak lejárna, max azoknak, akik a divatnak nemcsak az éves, hanem a napos váltakozását figyelik. A többiek úgy járnak, ahogy éppen jólesik nekik. Pont ezért emeltem hangot amúgy: miért nem lehet simán elfogadni, hogy valakinek más tetszik, és kulturált módon kifejteni, h nekem esetleg megint más?

      Az erdélyi értelmiségi nő sztereotipizált képe dühített fel, meg az, hogy ha valamivel nem értünk egyet, rögtön csak ítélkezni lehet.

    • A hozzászólás szerzője: kesztió
      Közzétéve: 18.10.2010, 8:43 am

      @lady

      A sznobb, az jobb! (és nem csak az autókat illetően)

  7. A hozzászólás szerzője: Anna
    Közzétéve: 17.10.2010, 10:27 pm

    Margit kedves, csupán idéztem a szerző néhány kijelentését – arról halvány fogalmam nincs, hogy miként jár-kel a nyilvánosság előtt, nem is ez a lényeg. Azonban a cikk üzenete, mely szerint: minek a szépítkezés, egy értelmiségi nő nem ad ilyesmire… nem egyéb mint női frusztráltság sznob intellektuális álca mögé bújtatva, és ugyanolyan “vesztett csata”, mint azt, amikor valaki tonnányi festékkel próbálja környezete figyelmét kiérdemelni, és önértékelési zavarát helyrebillenteni. Ugyanannak az éremnek a két oldala…

  8. A hozzászólás szerzője: nelli
    Közzétéve: 18.10.2010, 7:14 am

    A smink, a fodrász és a manikűrös szerintem sem egyenlő az ápolatlansággal. Az Anna által említett “értelmiségi” look meg mostanában nem is igen létezik.
    Igazából nem is értem Anna és Baba indulát: megvédtek valamit, ami nem is volt megtámadva.

  9. A hozzászólás szerzője: ahogy öltözünk | vészbejárat – vészbook a nehéz napokra
    Közzétéve: 18.10.2010, 8:00 am

    […] hidzsábos témába, sokat gondolkodom azon, hogy hogyan is öltözöm, és miért. Aztán itt van ez a cikk is, ami megint csak felkavarta az […]

  10. A hozzászólás szerzője: Fülöp Noémi
    Közzétéve: 18.10.2010, 8:02 am

    Kedves Anna, köszi, hogy felhívtad a figyelmemet arra, hogy ápolatlan, sznob értelmiségi vagyok, magamtól rá sem jöttem volna. Indulok is vezekelni a legközelebbi kozmetikai szalonba, ami meg maradt a fizumból, talán elég lesz egy bugyira a Iulius Mallban. Aztán gyorsan keresek egy Alfa Romeóval száguldozó pasit, aki fizeti az összes többi ruhámat meg a fodrászt. Jó lesz ? 😀

    De most komolyan: talán át kellene írnom a cikkem néhány mondatát. Ha az összes nő, aki frizurázkodik, sminkel és öltözködik, olyan rosszindulatú, mint te, akkor inkább sajnálatot, mint csodálatot érdemeltek. Ennyire zavaró, ha valaki nem áll be a sorba, és valamit másképp csinál, mint te ?

  11. A hozzászólás szerzője: peetmaster
    Közzétéve: 18.10.2010, 9:52 am

    Kedves mindenki,
    budapesti férfiként egyetértek a cikkel, és nem értek egyet a kritikákkal. Aki szerint az része a nőiségnek, hogy jelentős erőfeszítésekkel a valóságot megmásító külsőt öltsön valaki (és hangosan lelkendezzen a konyha szó hallatán), az szerintem nagyon félreért valamit.
    Tudom, an én véleményem is kisebbségi, de én a nőt is embernek tartom, nagybetűvel, az embert meg nem ezek a sztereotípiák teszik, hanem a gondolkodási képessége. Igen, inkább ismerkednék egy tarisznyás bölcsésszel, mint egy tökéletes(re igazított (pontosabban hamisított, szép ez a nyelv)) külsejű egyeddel, mert nem az a fontos, hogy magassarkúban, műkörömben főzzön, hanem hogy legyen egyrészt szellemi társam, másrészt fizikailag sem egy képhez akarok vonzódni. Nagyot lehet csalódni reggel 🙂
    És végül: az a napi 30, 15, 1 perc is felesleges, igaza van a szerzőnek.

  12. A hozzászólás szerzője: Baba
    Közzétéve: 18.10.2010, 10:09 am

    Tisztelt Szerző,
    nem Önről van szó, hanem a cikkéről – olyan nehéz ezt megérteni? Hogy úgy ír, hogy észre sem veszi, milyen sztereotípiákat használ. Lehet, hogy nemes szándéka egy városi gerilláéval ér fel, aki a reklámiparral szembefütyül, ám az eredmény egy korábbi paradigmába, mondhatni: korábbi reklámhadjáratba omlás.
    Margit, megsúgom Önnek: nem “hangot emel”, hanem “szót emel”. De csak bátran előre az értelmiségivé válás útján, Önre is, a cikk szerzőjére is ráfér némi tudatosság, műveltség, körülnézés itt-ott.

    • A hozzászólás szerzője: Margit
      Közzétéve: 18.10.2010, 12:38 pm

      Kedves Baba, igazad van, valóban hibáztam a “hangot emelek” kifejezéssel kapcsolatban, de csak annyit, hogy elfelejtettem kitenni az idézőjelet, amikor lady nevű kommentelő szóhasználatát idéztem.

      A vitához többet nem fogok hozzászólni, könyveljenek csak el bárminek; esküszöm nem ettől lesz keservesebb az életem.

  13. A hozzászólás szerzője: Vera Linn
    Közzétéve: 18.10.2010, 11:20 am

    Ettől az egésztől az lett az érzésem, hogy ha én szeretek heti egy órát eltölteni azzal, hogy színes virágokat vagy egyéb mintákat rajzolok a körmömre, havi egy órát a fodrásznál, hogy vörös tincseket fessenek a hajamba, vagy szeretek magas sarkú cipőt és harisnyát hordani (mert így érzem magam jól az utcán, mert így érzem, hogy munkába megyek és nem a szomszéd néninek mosogatni, stb stb stb) ettől én kevésbé intelektuell vagyok. Ha így van, szívesen lemondok erről a cimkéről. Sosem volt vágyálmom, hogy bárminek is cimkézzenek.
    Mindenképp kiábrándító, hogy ha valakinek az a véleménye: mégpedig magamra fordítani időt akarok, mert megérdemlem, hogy jól érezzem magam, azt le kell hurrogni, az plázacica, az …
    Más felől, a szerző kifejtette, hogy: “ugyanúgy irigylem az utcán szembejövő, pontra tett külsejű nőtársaimat, mint ahogy te, mint férfiolvasó, sárgulsz egy Alfa Romeó láttán a dácsiádban ülve” és, hogy “valószínűleg soha nem fogom gyarapítani a táborukat, mert valamikor nagyon régen elvesztettem a szépségért folyó mindennapos hidegháborút”. Szerintem semmi slamposság, csak van aki nem akar, nem tud … ezért dobja rá az első követ az, aki mindent tud.
    @Margit: Ha úgysem fontos a ruha, minek ekkora felfordulást keríteni körülötte?

    • A hozzászólás szerzője: nelli
      Közzétéve: 18.10.2010, 11:40 am

      Látod, Vera Linn, és pont fordítva értettem a vitát, ti. hogy aki nem tip-top, nem jár magassarkúban, nem festi magát minden nap, nem jár hetente kozmetikushoz és fodrászhoz, az már rögtön egyenlő lesz a slampos, ápolatlan, tarisznyás, hosszú szoknyás, bakancsos értelmiségivel. de miért szinonímák az ápolatlan és az értelmiségi, valamint a magára adó nő és a plázacica? miért muszáj mindenkit bedobozolni?

      • A hozzászólás szerzője: Vera Linn
        Közzétéve: 18.10.2010, 6:03 pm

        Csak azt tudom mondani neked is, amit lentebb a szerzőnek. Talán kiegészítve annyival, hogy a “hippi” korszak bő rongyokban megvolt (néha most is tart), “rocker” korszak kipipálva, magas sarkú megvan … még hátra van, hogy egy-két gyerkőccel magam után, mindig valami friss pacával a nadrágomon, majd a nem tudom milyen anyuka végül meg a tip-top nagymama. (Ezt ne vedd dobozolásnak, csak nem tudtam ennél jobban fogalmazni.) Minden korszaknak megvan a maga viselete. És minden embernek a saját stílusa, amivel megvariálja. Én azon bőszültem fel, hogy miért nem tudjuk leírni a véleményünket, anélkül, hogy azt a látszatot keltenénk, mintha rá akarnánk azt erőszakolni a másikra … de úgy látszik nekem sem sikerült azt úgy leírni.

  14. A hozzászólás szerzője: Fülöp Noémi
    Közzétéve: 18.10.2010, 12:56 pm

    Kedves Baba, és kedves Vera Linn, a sztereotípiák nem a cikkben vannak, hanem benned, bennetek. Sem a plázacica, sem az értelmiségi végletre nem utaltam, sőt, a végkövetkeztetés éppen az lett volna, hogy tisztelem azt a nőt, akinek van ideje, energiája szépítkezni. És nagyon furcsállom, hogy ehelyett kettőtöknek is az esett le, hogy lenéznélek bármiért is. Személyeskedésre pedig személyeskedéssel válaszolok, ez már csak ilyen.

    A tarisznyás bölcsész-sztereotípiához pedig csak annyit: nem tudom, végiggondoljátok-e, amikor emlegetitek, hogy a hosszú szoknya-tarisznya-hosszú haj annó (rendszerváltás előtt és azt hiszem, utána is pár évig) az erdélyi magyar diáklányok megkülönböztető viselete volt. Vagyis nem ápolatlanság (bár biztosan azzal is társult esetenként), hanem statement kérdése.

    • A hozzászólás szerzője: Vera Linn
      Közzétéve: 18.10.2010, 5:53 pm

      Bocsánat. Nem voltam elég kifejező. Az első bekezdés a kommentek elolvasása után kialakult érzésről szól. A kommentek pegig igenis tele vannak dobozolással és sztereotípiákkal, amelyeket én sem bírok lenyelni.
      A szerzőről és a cikkről a harmadik bekezdésben írtam.
      A negyedik bekezdés pedig, igenis személyeskedés volt. Akarattal. A többit nem szántam annak.

  15. A hozzászólás szerzője: lady
    Közzétéve: 18.10.2010, 1:36 pm

    @kesztio, a sznob is egy ember , mellesleg no : )))De micsoda no …!
    Szoval, egy not , nem a belso szepsegeert neznek meg .Ez onamitas , aki ezt hiszi .Inkabb a kulso es a belso ( a sorrendet ratok bizom )harmoniaja .
    Az ahogy oltozom, ahogy sminkelek, viselkedem , az is a kommunikalas egyik formaja es nem eppen figyelemfelkeltes a celja .Tobb annal : uzenem , hogy joban vagyok a testemmel.

    • A hozzászólás szerzője: nelli
      Közzétéve: 18.10.2010, 8:56 pm

      és miért baj az, hogy ha valaki ezt az “inkább a külsőt nézem” szemléletet nem szereti? engem pl. kifejezettem zavar ez az attitűd, és megvan a véleményem azokról az emberekről (ha a nagy többség, hát annál jobb), akik így működnek. ha valaki ettől érzi nőnek magát, nekem semmi kifogásom, addig, amíg engem békén hagy a magam kényelmes ruháiban.

      az, hogy jóban vagyok a testemmel, nem implikál sminket, miniszoknyát. ha már népszerű pszichologizálunk, akár azt is lehetne mondani, hogy aki miniszoknyát hord, az azért nincs jóban a testével, mert állandóan fel akarja rá hívni a figyelmet. szóval ennyit érnek az általánosítások. minden hasonlat sántít, és minden sánta hasonlít.

    • A hozzászólás szerzője: Fülöp Noémi
      Közzétéve: 19.10.2010, 9:19 am

      Az, hogy valaki mennyire van jóban a testében, szerintem egyetlen helyen mutatkozik meg igazán: a hálószobában. Az viszont, hogy valaki mennyire mutogatja vagy bodorítja magát, erről a részéről semmit nem árul el – férfiismerősök árulták el, hogy gyakran a legápoltabb, leginkább jólöltözött nők a legmerevebbek, ha le kell vetkőzni.

  16. A hozzászólás szerzője: kesztió
    Közzétéve: 18.10.2010, 4:17 pm

    Hm… amennyire Noémit én személyesen ismerem – nos, valahogy azért nem az a nő, akiről ne sütne, hogy az, illetve aki ne vállalná fel nőiességét…

  17. A hozzászólás szerzője: Hibiszkusz
    Közzétéve: 18.10.2010, 4:30 pm

    Engem arra neveltek otthon, hogy az értelmes, okos lányokat nem érdekli különösebben az öltözkodés, frizura, stb… Ezért évekig úgy voltam vele, hogy inkább ki se próbáltam semmi újat, pedig valahol mélyen vágytam rá. Attól féltem, hogy ha netalán mégis megtenném, elveszteném az, úgy, ahogy mondjátok, “értelmiségi” identitásomat. Mindeközben elégedetlen voltam magammal, és tudtam, hogy jobb is lehetne, ha merném. Szerencsére sikerült megváltoznom lassan-lassan…oké, persze ezt sem vittem túlzásba, de higgyétek el, egy fikarcnyit se lettem butább attól, hogy jobban odafigyeltem magamra. Mindemellett meg kell említenem, hogy nem mindig van időm vagy energiám ahhoz, hogy tökéletes formában tartsam magam, de igyekszem. Amúgy meg simán megengedem magamnak mindemellett, hogy smink nélkül, trapéznadrágban és tréningfelsővel is kimenjek az utcára, mert igazából nem arról szól ez az egész, hogy az emberek mit mondanak rólad, hanem hogy te éppen hogy érzed jól magad. Éppen ezért meg tudom érteni azokat is, akik mindennap szeretnének ragyogni, és azokat is akik a kényelmet válasszák. Ez nem határoz meg senkit, és csak fényévről világít rá arra, hogy az adott külső mögött mi található. Adjuk csak bátran magunkat! 😉

    • A hozzászólás szerzője: B.D.T.
      Közzétéve: 18.10.2010, 4:40 pm

      Egyetértek 😀
      Ez amúgy érdekes, én meg pont azt hoztam otthonról, hogy nagyon fontos az öltözködés, smink, magassarkú, kiskosztüm, satöbbi, és nem elég, hogy mi van a fejedben, muszáj úgy öltöznöd, ahogyan “szokás”, ahogy elvárják. Naná, hogy direkt másképp csináltam mindig :))
      Konklúzió: attól még, hogy valaki nem festi magát, nem jár fodrászhoz, sem manikűröshöz, lehet ápolt. (A kozmetikust azért nem hagynám ki, de ez személyes preferencia.) És – természetesen – aki rászánja az évi plusz 21 napot, azt sem kell egyből lepicipánkózni.

  18. A hozzászólás szerzője: V10R1C4
    Közzétéve: 18.10.2010, 8:45 pm

    lady: egy nőt jó, ha attól néznek meg, hogy meg tud jelenni. Abban, amit viselni szeret. Ha elegáns holmikat, akkor abban, ha plázacicacuccot, akkor abban, ha meg felmosórongyot liszteszsákkal, akkor abban. Attól viszont agybajt kapok, amikor valaki annak ellenére jár talpig toplákban, hogy ő stílusosan öltözne inkább (de rejtőzködik), vagy a környezet szemének van porcelánra sminkelve, mert hát tetszeni akar (mindenkinek, csak magának nem). Ezek gázak. Ha valakinek van stílusa – vagy adott esetben az a stílusa, hogy na bumm, nem tud öltözködni, bár ez ritka típus -, akkor szerintem tiszta problémagyártás a küllemébe érdemben belekötni.

  19. A hozzászólás szerzője: lady
    Közzétéve: 19.10.2010, 11:44 am

    Nem ertem miert van szerzo felhaborodva ?Inkabb orulne, hogy kepes volt ilyen vitazo csapatot ide toborozni .Hogy a velemenyek kulonboznek es keresztben allnak , az mar termeszetes .Varjuk a kovetkezeo vitaindito irasat !
    Apropo…itt semmi kullembe nem kotottem bele ( koss a betonba …hihi)csak szereny velemneyemet kifejtettem .

  20. A hozzászólás szerzője: kesztió
    Közzétéve: 19.10.2010, 4:51 pm

    Na, kedveskéim, akkor engedtessék meg, hogy férfi létemre én rakjak kis rendet az ennivaló fejecskéitekben.

    Tehát.

    Az ápolatlanság egy dolog, a nőiességet minél jobban (esetleg túlzásokba menően) kihangsúlyozó öltözködés, smink stb. mellőzése megint más dolog. Érthetetlen, hogy tudtátok összemosni a két, merőben különböző fogalmat.

    Ha egy nő büdös, lompos, bántó mértékben szőrös, zsíros hajú, valamint ordináré stílusban vagy slamposan öltözködik, akkor ez alapvető üzenete az igénytelenségnek – ezen sokat nincs mit vitázni és semmiféle (ál)értelmségi allűr nem mentheti.

    Az viszont, hogy a bizalomgerjesztő ápoltságon és jó ízlésen TÚL mit sugall a nő megjelenése, már szigorúan egyéni döntés. Egyfajta üzenet, ha valaki beéri a minimummal, szolid eleganciával párosítva, más pedig, ha a körmök díszítéséig, merész sminkig no meg meg divatlapból kimásolt frizurákig megy el valaki.

    Ha a nő az alkatának intelleketuálisabb vonását hangsúlyozza ki azzal, hogy „a kevesebb néha több” elvet követi, teljesen rendben van, míg ha valaki a nőiességére játszik rá, mintegy azt sugallva, hogy neki fontos a minél szexibb kinézet és erre időt és energiát is óhajt áldozni – nos, ez is pont ugyanúgy rendben van.

    Ízlések és pofonok, jól is néznénk ki, ha minden nőnek konfekciószabású egyénisége lenne.

    Akkor hol is a baj, tisztelt hölgyeim?

  21. A hozzászólás szerzője: lady
    Közzétéve: 20.10.2010, 12:07 pm

    kesztio , lecsititotta a felbozorzolt noi kedelyeket es ezert halasak vagyunk neki ;)))
    Baj nem is volt , csak eppen egy ” ferfikez” -bocsanat-egy hang kellett , ami tiszta vizet ontson a poharba .

  22. A hozzászólás szerzője: Baba
    Közzétéve: 21.10.2010, 5:30 am

    Noémi azt írja, a nő viszonyát saját testéhez egyetlen dolog mutatja meg: hogyan viselkedik a hálószobában. És hogyan viselkedik az uszodában? És hogyan a játszótéren? Hogyan, ha csecsemőt tart a kezében? Hogyan, ha öreget gondoz?
    Ha megrúgják véletlenül labdával? Ha szándékosan rugdossák? Mit csinál?

  23. A hozzászólás szerzője: kata
    Közzétéve: 25.10.2010, 9:04 pm

    Örülök a vitaindítónak, és a szépségápolás kapcsán kibontakozott parázs vitának, a vélemények ütköztetésének is.
    Nálam is mindennapos dilemma ez, hogy szeretnék ápoltabb, szebb, stílusosabb lenni, tudom, hogy ettől jobban érezném magam a bőrömben, ugyanakkor sajnálok túl sok időt (energiát, pénzt) pazarolni ilyen ‘külsőségekre’, mikor vannak a szépségápolásnál sokkal fontosabb, kellemesebb, hasznosabb dolgok..
    A cikkíró csak az ‘elpazarolt’ időt saccolta meg, de az anyagi vonzata sem mellékes a dolognak (a szépségipar termékei es szolgáltatásai nem éppen olcsók)..
    Mindenesetre jólesett elgondolkozni a témán.. bár valószínűleg a mindennapos tükör és szekrény előtt eltöltött percek nem lesznek kellemesebbek tőle.. 😀

  24. A hozzászólás szerzője: lady
    Közzétéve: 27.10.2010, 3:35 pm

    A cikket megelozo fotot megnezve , szornyulkodve latom, hogy a groteszk modon kisminkelt , elmazolt arc mogott, ott van a leragott korom .Ezt mar a fekete festekkel sem lehet ” eltorolni “, mert elarulja a viselojet .

Szólj hozzá!